Verónica Francés Tortosa guanya un dels set premis en la setena edició de Archiprix Internacional i la primera de ArchiprixSpain

Data de la notícia: 11-05-2015

Al premi optaven tots els estudiants que van lliurar el seu Projecte Final de Carrera entre juny 2012 i juny 2014 obtenint una qualificació d'excel·lent o matrícula d'honor.

Verónica Francés Tortosa guanya un dels set premis de la setena edició de Archiprix Internacional i la primera de ArchiprixSpain. El projecte de Verónica "Diari d'una arquitecta, Manual d'insurrecció arquitectònica" representava a la Titulació d'Arquitectura d'Alacant en aquesta edició en la qual participaven 351 projectes de 87 països. Al premi optaven tots els estudiants que van lliurar el seu Projecte Final de Carrera entre juny 2012 i juny 2014 obtenint una qualificació d'excel·lent o matrícula d'honor. Cada escola  seleccionava un representant per a optar al premi internacional Archiprix 2015.

Imagen del momento de la entrega del premio a Verónica

El jurat integrat per Eduardo Rierol, Luis Fernández-Galiano, Anupama Kundoo, Zhenyu Li i Catherine Mosbach va seleccionar set guanyadors dels 21 finalistes. Dels set guanyadors, tres projectes són espanyols. El Jurado va destacar que la majoria "avala la gran consciència política i social de part dels dissenyadors i les preocupacions mediambientals. No solament volen ser bons arquitectes, sinó també bons ciutadans".

Els guanyadors en ordre alfabètic:
Archipelago Lab > Pedro Pitarch Alonso. Universitat Politècnica de Madrid, Escola Tècnica Superior d'Arquitectura, Madrid Spain
Architecture and Extreme Environment > Adriana Debnárová. Vysoka skola vytvarnych umeni, Academy of Fine arts and Design, Department of Architecture, Bratislava Slovakia
Architecture of the Synthetic the Spectacular and Belligerent > Frances Cooper
University of Auckland, School of Architecture and Planning, Auckland New Zealand
COOP > Santiago Benenati, Javier Tellechea. Universitat de la Republica - Uruguai, Facultat d'Arquitectura, Montevideo Uruguai
Diary of an architect > Verónica Francés Tortosa. Universitat d'Alacant, Escola Politècnica Superior, Alacant Spain
Recording and Projecting Architecture > Filippo Doria. Delft University of Technology, Faculty of Architecture, Delft Netherlands
Xarxa Meat > José María Martín Padró, Ana Caracuel Urbà. Universitat Europea de Madrid, Escola Superior d'Art i Arquitectura, Madrid Spain

La primera edició de ArchiprixSpain va coincidir amb la setena edició de Archiprix Internacional duta a terme des del 29 d'Abril fins al 8 de Maig de 2015 a Madrid dia en què es van donar a conèixer els guanyadors.Durant aqueixos dies es van aprofitar sinergies amb el premi internacional, com la participació dels concursants espanyols als Tallers Internacionals culminant amb una posada en valor dels treballs en una gran exposició oberta al públic general.

Archiprix és un prestigiós concurs d'arquitectura Holandés, que compta amb mes de 30 anys de trajectòria, i centra la seua atenció en els millors projectes de graduació de les escoles i facultats d'arquitectura, compta amb versions a nivell nacional que es realitzen cada any a Holanda, Itàlia, Turquia, Portugal i Europa Central (Àustria, Bòsnia i Hercegovina, Croàcia, Hongria i Eslovènia) i en la seua versió internacional es realitza ininterrompudament cada 2 anys des de l'any 2001 en diferents ciutats del món com Rotterdam, Istanbul, Glasgow, Shanghái, Montevideo, Cambridge (USA) i Moscou 2013.

Els objectius principals de Archiprix són:
· Posar en valor i mostrar la nova generació de talentosos arquitectes a un públic ampli i variat.
· Generar xarxes i recolzar als nous talents en les seues primeres etapes com a professional.
· Donar un escenari d'exposició professional nacional i internacional als nous professionals i les escoles i facultats d'arquitectura.
· Crear una imatge actualitzada de l'estat de l'art en l'ensenyament de l'arquitectura i els seus diferents matisos