Exposició «VIRTUAL CONSTRUCTION. Detalls Constructius + Realitat Augmentada» en el Museu de la Universitat d'Alacant (MUA)

Data de la notícia: 29-04-2015

L'exposició «VIRTUAL CONSTRUCTION. Detalls Constructius + Realitat Augmentada» tracta sobre el concepte de construcció virtual; per a açò, s'han seleccionat 30 detalls constructius tridimensionals de diferents estructures en edificació, que poden reproduir-se, visualitzar-se o descarregar-se mitjançant una aplicació pròpia de realitat augmentada arquitectònica enfocada a la docència i recerca en el Grau en Arquitectura Tècnica de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant.

Aquesta combinació de construcció virtual + realitat augmentada es converteix en una eficaç eina docent i de recerca ja que, d'una banda, permet una visualització tridimensional de detalls singulars fins i tot a escala real, facilitant la comunicació i l'enteniment dels diferents conceptes constructius pels estudiants; d'altra banda, també possibilita una interacció edifici-usuari en temps real mitjançant l'ocupació complementària de marcadors, aplicacions descargables i dispositius mòbils convencionals.

Coordinada per Juan Carlos Pérez i Beatriz Piedecausa, professors de l'Escola Politècnica Superior i membres del Grup de Recerca Materials i Sistemes Constructius de l'Edificació, l'exposició serà inaugurada el dia 07 de Maig de 2015 en la Sala Polivalent del Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) a les 10.00h, amb la presència de Virgili Gilart, Sotsdirector Coordinador de l'Escola Politècnica Superior.

A més de la col·laboració d'entitats de la Universitat d'Alacant (Escola Politècnica Superior, Museu de la Universitat d'Alacant, Departament d'Edificació i Urbanisme, Grup de Recerca Materials i Sistemes Constructius de l'Edificació i la unitat docent de Construcció d'Estructures), en l'exposició col·laboren importants entitats del sector de la construcció (Col·legi Oficial d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació d'Alacant, Ferrovial Agroman, Urbana, Antra i Refortec).

L'exposició «VIRTUAL CONSTRUCTION. Detalls Constructius + Realitat Augmentada» romandrà oberta al públic en el Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) des del 07 fins al 30 de Maig de 2015.