Un projecte ideat per Samuel Ortiz Reina (estudiant del grau en Enginyeria Informàtica de la EPS) ha sigut seleccionat per a participar a Visualitzar'15. Est és un espai promogut per Medialab-Prado a Madrid per al desenvolupament d'aplicacions que fan ús de dades generades per la pròpia ciutadania. Per a dur a terme aquest projecte, Medialab-Prado seleccionarà també col·laboradors.
Un projecte ideat per Samuel Ortiz Reina (estudiant del grau en Enginyeria Informàtica de la EPS) ha sigut seleccionat per a participar a
Visualizar'15, un espai, promogut per
Medialab-Prado a Madrid, per al desenvolupament col·laboratiu aplicacions que fan ús de dades generades per la pròpia ciutadania.
Visualizar'15 advoca per entendre les infraestructures de les dades com un procomún a través de la implicació d'usuaris com a coproductors i corresponsables de la seua gestió. L'exemple paradigmàtic és
Openstreetmap, un gran repositori de dades geogràfiques que s'ha convertit en una alternativa eficaç als serveis comercials, és una inspiració per a molts altres àmbits en els quals es necessiten dades sense limitacions d'ús i produïts èticament.
Es tracta del projecte
ReforMad, que el seu objectiu és crear una eina oberta de
geolocalización i seguiment d'incidències “crowdsourced” en la ciutat de Madrid. Per a açò s'utilitzaran les fonts de dades obertes de la ciutat per a enriquir la informació de les incidències com per exemple detectar el barri al que pertany la incidència per a facilitar redirigir les mateixes al responsable de solucionar-les. El projecte
ReforMad s'assenta sobre les bases del TFG de Samuel (una plataforma "crowdsourcing" que permet a la comunitat universitària establir incidències sobre el campus universitari i facilita la gestió de les mateixes per la unitat competent).
Visualizar'15 planteja un taller de dues setmanes, del 5 al 20 de maig de 2015 per al desenvolupament col·laboratiu dels projectes. La figura del col·laborador és fonamental en el plantejament i desenvolupament dels tallers de
Medialab-Prado, doncs aquests es conceben com a espais de treball col·laboratiu, intercanvi de coneixements i formació teòric-pràctica, en un ambient de relació horitzontal entre tutors, desenvolupadors i els propis col·laboradors.