Raúl Pera Pairó, estudiant de Grau en Eng. Informàtica guanya categoria 'people's choice' de SpaceApps de la NASA a València

Data de la notícia: 15-04-2015
Visites: 4292
Comentarios de las noticias Comentaris a la notícia: 0


La SpaceApps Challengeés una competició internacional de la NASA en la qual els participants han de desenvolupar durant 48 hores un dels 25 desafiaments proposats. Aquests desafiaments estan dividits en 4 categories (Terra, Espai Exterior, Humans i Robòtica).

L'esdeveniment s'ha desenvolupat simultàniament en 135 localitzacions, durant els dies 10,11 i 12 d'Abril de 2015. El resultat va ser que 12565 participants van treballar en 928 projectes. A Espanya van tenir lloc a Burgos, Euskadi, Madrid i València.

Entrevistem a Raúl Pera Pairó, estudiant de Grau en Enginyeria Informàtica i guanyador en la categoria “People's choice” en l'esdeveniment de València amb el seu projecte Hermes.

EPS: en primer lloc, donar-te l'enhorabona pel premi. Imaginem que va ser un moment molt especial per a tu.
RAÚL: Sí, era alguna cosa que esperava amb moltes ganes des de feia temps. Guanyar una hackathon d'aquest nivell ha suposat per a mi una reivindicació per a demostrar-me al meu mateix i als altres del que sóc capaç. A part d'açò, la NASA sempre ha sigut un somni per a mi, i haver pogut estar en contacte amb enginyers aeroespacials, antics treballadors de la NASA, i CEO d'empreses relacionades ha sigut poc més que un somni fet realitat.

EPS: com et vas assabentar de l'existència d'aquesta hackathon?
RAÚL: Ja vaig saber de la seua existència l'any passat, però estava bastant ocupat amb exàmens i no em vaig veure preparat tampoc per a presentar-me a alguna cosa així. Just tres dies abans vaig veure que un programador al que seguisc, twitteó que ja estava inscrit en aquesta hackathon, i no m'ho vaig pensar dues vegades, i em vaig registrar al moment.

EPS: què és el que et va animar a participar?
RAÚL: És una hackathon, i és de la NASA, massa atracció per a no veure's arrossegat cap a ella.

EPS: de què tracta el teu projecte? quin desafiament proposat per la NASA tracta de resoldre?
RAÚL: Jo vaig triar el Spaceglove: Spacecraft gesture and voice commanding, que es basa a crear un programari o maquinari que permeta el control de sistemes externs a través dels gestos o la veu. Jo em vaig centrar en la veu, i el meu projecte ho vaig centrar en dues parts: una primera part va ser un sistema client servidor amb una app android i un server Java (el volia fer en Node.js però al final em vaig retardar per culpa d'un imprevist d'últim moment, i vaig tirar pel ràpid), aquesta app em permet el monitoreo en temps real dels sensors del vestit i de l'estat dels sistemes de l'estació espacial, i mitjançant reconeixement de veu i una mica de IA reconèixer el que l'astronauta li diu. A més, si és necessari interacciona amb el servidor de l'estació espacial (per exemple: l'astronauta pot estar en maniobres de reparació i dir-li al terminal que porta en el braç del vestit: “desplega els panells solars” i aquests es desplegaran). La segona part va ser un sistema de reconeixement de moviments, basat en leap, que permetia el control remot d'un dron, per a la reparació de sistemes externs en cas que siga perillós que un astronauta isca a l'exterior.

EPS: quines tecnologies o llenguatges de programació has utilitzat?
RAÚL: Com a llenguatges Java i Javascript principalment, després vaig utilitzar el SDK de Leap Motion per al reconeixement de gestos, i Android.. després va ser qüestió d'integrar-ho tot, no hi havia temps per a fer molts experiments ja que solament disposàvem de tres dies, i no havia preparat gens prèviament

EPS: Després de resultar guanyador en una de les categories, quin és el següent pas dins d'aquesta hackathon?
RAÚL: Bé, hi ha tres guanyadors en aquesta hackathon, dos guanyadors triats pels sponsors, i un triat per votació entre tots els participants en la hackathon (el people's choice). El guanyador de people's choice pansa directament a la competició mundial, a competir amb els people's choice de la resta de ciutats del món, mentre que per part dels guanyadors per sponsors la NASA va a fer una selecció de quins van a passar a la fase mundial. En el meu cas, ja estic directament en la competició mundial, i preparant tot el necessari. Ara es tracta de preparar un video i pujar el codi a GitHub, la NASA ho revisarà, i ens donarà un hashtag a cada guanyador, després tindrem un temps límit per a aconseguir el màxim de rellevància, retweets i esments en les xarxes socials. El que aconseguisca més rellevància a nivell mundial, serà el triat per la NASA per a anar una setmana a Cabo Cañaberal, a gaudir de les seues instal·lacions, conèixer com treballen, absorbir tot el coneixement que es puga, i veure el llançament en primera persona d'un coet a l'espai.

EPS: Què destacaries d'aquest esdeveniment? quins són els requisits dels participants?
RAÚL: Destacar? l'ambient. Ha sigut una experiència única, el gran nivell que hi havia, la passió dels participants, el companyerisme i l'admiració mútua entre els equips. Hi havia molt bons projectes, de debò, jo em vaig sentir intimidat per alguns en veure com es desenvolupaven. Hi ha molt talent solt. Em vaig sentir molt emocionat en veure la cara del públic quan en la meua presentació, de sobte van escoltar a la meua aplicació parlar-los pels altaveus de l'auditori, i van veure com per art de màgia, la qual cosa li demanava s'executava en el server davant dels seus ulls en el projector. Després va venir la demostració del reconeixement de gestos, i ací ja vaig sentir que havia valgut la pena els 3*dias sense dormir que portava, em vaig posar nerviós durant la presentació, hi havia grans projectes, alguns molt vistosos, però jo confiava en el meu treball. El dubte era si els altres el veien amb els mateixos ulls que jo. Quan va acabar la votació dels participants, i van dir el meu nom, em va caure alguna llàgrima.

EPS: Has participat en diverses hackathons. ¿què t'aporta aquest tipus d'esdeveniments?
RAÚL: Sí, les hackathons són un tipus d'esdeveniment que m'encanta, perquè fan que t'espremes al màxim en poques hores i et donen la possibilitat de conèixer a gent amb les teues mateixes passions  amb un nivell bastant alt. Quan programes solament la majoria del temps corres el risc que se't puge al capdavant si tot et funciona. Anar a diverses hackathons, et posa els peus en el sòl, t'ensenya que encara et queda molt per aprendre, i t'ajuda a millorar. L'última hackathon a la qual vaig ser, va ser la que va organitzar la UA juntament amb el Banc Sabadell. Va ser una hackathon peculiar, per la diversitat de carreres que participaven, d'àmbits bastant dispars, però va ser molt divertit veure com les idees connectaven, i les diferents ciències es complementaven, en el meu cas vam ser 4 informàtics i 1 economista. Va ser una experiència molt grata.

EPS: tornaràs a presentar-te l'any que ve?
RAÚL: Sí, és alguna cosa que tinc molt clar, de fet diversos equips ja m'han demanat fer una unió de forces per a fer alguna cosa gran, veurem que ens ofereix el futur.

EPS: Moltes gràcies per explicar-nos la teua experiència i et desitgem molta sort en la següent fase. Estarem atents al teu hashtag per a posar el nostre granit d'arena.
RAÚL: Moltes gràcies a vosaltres pel vostre suport.

Tota la info de l'esdeveniment:

http://spaceapps.lasnaves.com/

https://2015.spaceappschallenge.org/location/valencia/










Logo Whatsapp   Logo Google


Comentaris a la notícia  RSS



Nota:

Aquesta és l'opinió dels usuaris, no de l'EPS.

No està permès abocar comentaris contraris a les lleis espanyoles o injuriantes.

Reservat el dret a eliminar els comentaris que considerem fóra de tema.

Els comentaris s'ordenaren dels més recents als més antics.

Problemes amb l'usuari de l'EPS



LOGO ESCUELA POLITÉCNICA SUPERIOR, UNIVERSIDAD DE ALICANTE, EPS UA