Arte + Ciencia=Comienza InvestigArte 2014/15!!

Data de la notícia: 25-11-2014

Per increïble que semble ciència i art tenen més elements comuns que divergents. Encara que persegueixen objectius dispars ambdues exigeixen qualitats i plantejaments similars i d'alguna forma recíprocs.

Ambdues es basen en l'experimentació, l'observació i la cerca de noves idees que trenquen amb l'anterior obrint noves fronteres. No exagerem si diem que l'art ha necessitat molta ciència per a aconseguir -per mitjà de diferents tècniques i tecnologies- produir o reproduir paisatges, retrats, il·lusions, sensacions,… Al seu torn, la ciència ha necessitat de molta creativitat i imaginació per a cercar la solució a problemes aparentment irresolubles així com per a desenvolupar experiments amb els quals testar noves idees.

El coneixement de l'anatomia humana i les proporcions va ser fonamental per a donar lloc a obres com el David o la Monalisa. Imaginar que l'home podria posar el peu en la lluna -d'alguna forma- va ser el primer pas per a fer que açò fóra possible.

Ciència i art poden arribar a tenir principis comuns com poden ser la proporció aurea o la seqüència de Fibonacci.

L'objectiu d'investigar-te és precisament aquest, indagar en els punts comuns de ciència i art i donar-los a conèixer als interessats en amb dues disciplines.

Participa enviant les teues obres abans del pròxim 20 de Gener de 2015!

Enguany a més tenim diverses novetats, entre elles, que el vot online començarà després de la data límit de recepció de treballs perquè així, totes les obres tinguen les mateixes possibilitats de ser votades. Fins a aqueixa data, pots compartir les teues obres favorites a través de les principals xarxes socials, perquè els teus contactes estiguen informats del nostre concurs.

Avance científics de l'avui i del matí!! Esperem les vostres obres!!