Taula redona 'Drones. Present i futur de l'aviació'

Data de la notícia: 25-11-2014

La Universitat d'Alacant acollirà una taula redona titulada "Drones. Present i futur de l'aviació", en la qual compartiran coneixements i experiències cinc experts en la matèria els perfils professionals de la qual estan emmarcats en els diferents àmbits de producció i ús d'aquestes modernes màquines voladores.

L'acte tindrà lloc en el Saló d'Actes de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant, el dijous 27 de novembre a les 12,30 hores. Aquesta activitat està organitzada en el marc de la celebració del 50 aniversari del Aeroclub d'Alacant i organitzada per l'Aula de la Ciència de la UA . Moderada per Ramón Rizo Aldeguer, Catedràtic del Departament de la Ciències de la Computació i de la Intel·ligència Artificial, comptarà amb representants d'empreses fabricadors, de les Forces de Seguretat de l'Estat, professors, pilots i investigadors i serà retransmesa en directe per ‘streaming'.

L'elenc de ponents estarà compost per Fidel Aznar, enginyer en Informàtica i doctor en Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial que representarà a I3a Swarm Robotics UA; Tomás Fenoll,agent municipal de policia, pilot i directiu del Aeroclub d'Alacant; Carlos Fabra Dolz, executiu de servei d'AENA, pilot i instructor de vol;Francisco Gómez, director general de l'empresa Segurdrone, i Antonio Bedmar, enginyer aeronàutic, investigador i responsable de Guiat, Navegació i Control de Drones en l'empresa **Aerialtronics.

Donat l'interès i les aplicacions que s'estan desenvolupant en aquest àrea, l'objectiu de la taula redona pretén reunir a tot tipus agents implicats en la recerca, desenvolupament, legislació i serveis amb drones per a desenvolupar coneixements tant per a les seues pròpies finalitats com per als alumnes, ja que els drones s'ofereixen com un camp de futura ocupació i recerca.

Cadascun dels participants realitzarà una introducció en la qual parlarà de la seua pròpia experiència en l'àmbit i, posteriorment, es farà una posada en comú. Després de les intervencions dels ponents, el públic podrà participar en un debat obert.