Concurs d'idees d'aplicacions que reutilitzen dades obertes

Data de la notícia: 09-09-2014

La UA convoca un concurs d'Idees d'Aplicacions per a donar ús a la informació del seu Portal de Dades Obertes Com a part de la política de transparència i de foment del empreniment

La Universitat d'Alacant llança, a través del vicerectorat de Tecnologies de la Informació, el primer concurs d'idees d'aplicacions que reutilitzen dades obertes. L'objectiu és aconseguir racionalitzar i traure el major partit possible al catàleg d'informacions publicades en el seu Portal de Dades Obertes, que anirà creixent segons les demandes dels propis **infomediarios. Amb aquesta iniciativa, segons explica el vicerector responsable, Francisco Maciá, "volem millorar els nostres serveis obrint les dades disponibles a tota la ciutadania i fer-los servir creant aplicacions que facen més fàcil la vida universitària".

El concurs, que estarà obert fins al 30 de setembre, obeeix al doble objectiu de transparència i rendició de comptes, tant a la comunitat universitària, com a la societat en general, així com al del foment del **emprendimiento a partir de la reutilització de les dades publicades o a partir del suggeriment de noves dades d'interès que la Universitat d'Alacant podrà obrir en un futur pròxim.

Els premis del concurs -800 euros per a la idea guanyadora i quatre **accésits de 300 euros- s'atorgaran a les propostes d'idea, amb independència del nombre de persones que participen en la seua elaboració.

Per a participar

El concurs es planteja des d'un punt de vista multidisciplinària, per la qual cosa per a participar tan sols es requereix una idea, "no fan mancada coneixements tècnics o informàtics", expliquen. Precisament, tal com puntualitza el director del Secretariat de Tecnologies de la Informació, Andrés Fuster, "aqueixa seria la segona fase del projecte, la convocatòria d'un concurs de desenvolupadors que s'engegaria una vegada acabat aquest d'idees".

Poden participar persones jurídiques o físiques, aquestes de manera tant individual com en grup.  A més, una mateixa persona o grup podrà presentar més d'una idea.

Les bases completes del concurs, que van eixir publicades ahir en el Butlletí Oficial de la UA , es poden consultar també en el Portal de Dades de la UA, en l'adreça.

Totes les novetats del concurs poden seguir-se a través de les xarxes socials des del compte de twitter d'@datosUA amb el hashtag #ideaUAdata. També s'ha habilitat una llista de distribució d'ideauadata@listas.ua.es “” para els qui desitgen rebre les últimes novetats a través del correu electrònic.

El concurs forma part del pla de difusió i desenvolupament del Portal datos.ua.es, l'adreça científica del qual correspon al grup de recerca WAKE, Web and Knowledge, del departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics. La participació dels investigadors evidencia l'aposta  de l'actual equip d'adreça de la UA per l'aplicació de les tecnologies en tots els àmbits de la universitat, des del redissenye d'una nova web més orientada a la societat o l'engegada de la eAdministración, fins a la seua aplicació a la docència o la creació d'una UA Cloud, la primera pròpia en una universitat espanyola que vol engegar-se el pròxim curs.

Es pot sol·licitar més informació sobre el Concurs a través del correu electrònic.

Comenta aquesta notícia en Facebook o en Twitter