Un grup d'estudiants del Grau en Enginyeria Multimèdia va participar en la **gamejam **Brains **Eden en **Cambridge

Data de la notícia: 10-07-2014

Un grup d'estudiants d'Enginyeria Multimèdia ha representat a la Universitat d'Alacant en la GameJam celebrada en Cambridge del 4 al 7 de juliol, dins de l'esdeveniment Brains Eden Gaming Festival. En aquest esdeveniment van participar equips d'estudiants de diferents universitats de tot el món.

L'equip de la Universitat d'Alacant ha estat format per Ángel González, Dolça Isis Segarra, Jorge Torregrosa, Ròmul Espinosa i Tomás Alemañ, tots ells estudiants d'últim curs del Grau en Enginyeria Multimèdia.

La gamejam consisteix en una competició en la qual s'ha de crear un videojoc des de zero sobre un tema que es comunica al començament de l'esdeveniment. En aquest cas, el tema proposat va ser Unequal (desigual), i els equips participants comptaven amb 48 hores per a desenvolupar-ho. Durant tot l'esdeveniment un grup de mentors, provinents de diferents empreses del sector del videojoc, i experts en diferents camps, visiten i assessoren als participants.

L'equip de la Universitat d'Alacant ha desenvolupat un videojoc de tipus endless running game, un gènere molt popular en dispositius mòbils, en el qual el personatge avança de forma contínua havent d'evitar una sèrie d'obstacles. L'escenari es troba dividit en dos mons alternatius, com si es tractara d'un espill "desigual", entre els quals el personatge ha d'anar canviant per a superar les diferents proves.

El joc es va dissenyar per a dispositius mòbils i va ser implementat mitjançant el motor Unity 3D. En finalitzar la gamejam el nostre equip va aconseguir tenir una primera versió jugable del videojoc que va ser exposada en la Ruskin Gallery perquè tot el públic poguera provar-ho, juntament amb la resta de projectes que van aconseguir acabar dins del termini donat.

Es pot veure el seguiment de l'esdeveniment a través d'un blog en el qual l'equip d'Enginyeria Multimèdia ha anat relatant la seua experiència. En aquest blog se seguiran publicant els avanços que es realitzen en el videojoc desenvolupat:

A més de la gamejam, l'esdeveniment també va comptar amb tallers i entrevistes dutes a terme per professionals d'empreses del sector, com Ninja Theory, Guerrilla Cambridge, Frontier o ARM, amb els qui els nostres estudiants van tenir l'oportunitat de tenir contacte directe.