Curs d'especialització en Restauració Virtual

Data de la notícia: 01-07-2014

Obert termini d'inscripció al Curs d'especialització en Restauració Virtual

Aquest curs proporciona una formació en tècniques de virtualització del patrimoni aplicades específicament a la restauració de patrimoni cultural moble (peces i objectes d'interès cultural). En el primer mòdul, teòric, l'alumne adquireix nocions sobre la  teoria i ètica de la restauració de Béns Culturals, així com de les diferents tècniques  disponibles per a la recuperació virtual del patrimoni moble (anastilosis, reintegració mimética, reintegracions neutres més o menys mimétiques).

Després de la fase de documentació passarem a analitzar les diferents maneres de anastilosis virtual, és a dir, reintegració virtual sobre les peces originals per a finalment veure les possibilitats que ens ofereix la impressió 3D en el camp de la restauració patrimonial. Per a finalitzar, veurem d'a prop les diferents maneres de musealització enfocat a peces, creant entorns virtuals on exposar les peces així com oferir la possibilitat a l'espectador d'interactuar amb aqueix mitjà a través de tecnologies com els motors de joc o la Realitat Augmentada.

Per a més informació: www.patrimoniovirtual.com