El Futur del Formigó

Data de la notícia: 14-04-2014

Logo Grande

Cada dia la infraestructura del formigó s'enfronta a problemes de manteniment i fortes agressions del medi ambient. La manca d'una cultura  de prevenció ha aprofundit les conseqüències dels problemes generats.  Per açò és important obtenir informació que ens permeta una millor formació per a la prevenció dels diferents tipus de danys de la infraestructura.
Una construcció passa per diferents etapes durant la seua vida de servei. Açò inclou la pròpia concepció de l'estructura, el projecte respectiu, la seua execució, la seua posada en servei i les actuacions d'inspecció i manteniment que van a condicionar la durada en servei de la construcció. En aquest sentit l'eficàcia del manteniment pot dependre del coneixement prematur dels danys que puga estar patint l'estructura, la qual cosa permet anticipar-se a danys majors i optimitzar la prevenció. Amb certes addicions en la composició del formigó és possible incorporar la funció de detecció de danys inicials (**microfisuras) que pot aportar aqueixa valuosa informació. Finalment és oportú considerar la prevenció de patologies en preses de formigó o en ponts i viaductes.