La missió Gaia: La Galàxia en un petabyte.

Data de la notícia: 26-03-2014

Fins al 3 d'Abril en Aulari I

L'exposició itinerant "Mil milions d'ulls per a mil milions d'estels", que s'exposa en l'Aulari I de la Universitat d'Alacant fins al 3 d'Abril, està dedicada a la missió Gaia, dissenyada i construïda per l'Agència Espacial Europea seguint la proposta dels científics europeus per a la mesura de les posicions, distàncies i moviments de mil milions d'estels.

Amb motiu de l'exposició, el dia 3 d'Abril (dijous) a les 13 hores en la planta baixa de l'Aulari I (A1/0-05G) de la Universitat d'Alacant, s'impartirà una conferència a càrrec de l'enginyera Nora
Garralda de l'equip Gaia (Universitat de Barcelona) i que és responsable del Initial Data Treatment.
Aquesta conferència, que està oberta al públic en general, és també especialment interessant per als alumnes de l'Escola Politècnica Superior que vulguen conèixer de primera mà els avanços tecnològics en matèria aeri-espacial, telecomunicació i informàtica duts a terme per a construir aquest satèl·lit.

A la vesprada, a les 20 hores, s'impartirà la mateixa xarrada per al públic en general en l'aula Institucional de la Seu Universitària d'Alacant.