El projecte Apertium de traducció automàtica lliure/de codi font obert en el Google Summer of Code 2014

Data de la notícia: 25-02-2014

El projecte Apertium de traducció automàtica lliure/de codi font obert en el Google Code-In de 2013.

El projecte Apertium [1], que desenvolupa una plataforma de traducció automàtica basada en regles lliure/de codi font obert, i que es va iniciar al Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la Universitat d'Alacant el 2004 en el marc d'un projecte finançat pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, és, per sisé any consecutiu, una de les 190 organitzacions de software lliure/de codi font obert [2] que participen en el Google Summer of Code.

Universitaris i universitàries de tot el món poden sol·licitar una de les beques de 5500 dòlars i treballar durant tres mesos en alguna de les idees que proposa el projecte [4] o discutir alguna possible nova idea amb els mentors del projecte a través del canal IRC del projecte [5] o a través de la llista apertium-stuff@lists.sourceforge.net.

Per favor, animeu l'alumnat de les vostres assignatures a participar.

Del 24 de febrer al 10 de març: discussió d'idees amb els desenvolupadors del projecte.
Del 10 de març al 21 de març: presentació de propostes.

L'alumnat de la Universitat d'Alacant pot contactar amb Mikel Forcada (mlf@ua.es).

[5] #apertium at irc.freenode.net