¿sabies que l'ecosistema del Parc Natural del Fondo és en bona part una obra d'arquitectura i d'enginyeria civil?

Data de la notícia: 17-02-2014

Xarrada i visita guiada a un dels millors exemples europeus de conjunció entre enginyeria civil i arquitectura i medi ambient, el Parc Natural del Fondo

Mes Cultural de la EPs

Es reivindica el paper històric d'enginyers i arquitectes en la construcció del complex sistema hidràulic de l'actual Parc Natural del Fondo d'Elx-Crevillent i, en general, del Sistema de Zones Humides del Sud d'Alacant, que inclou també els Parcs Naturals de les Salines de Santa Pola i les Llacunes de la Mata i Torrevella, un dels ecosistemes de major rellevància conservacionista d'Europa (és Lloc d'Importància Comunitària i Zona d'Especial Protecció per a les Aus i, per tant, part de la Xarxa Natura 2000 de la Comunitat Europea) i del món (està protegit pel Conveni Ramsar). Amb tot, es tracta d'un ecosistema  construït en el qual noms il·lustres de l'enginyeria  i arquitectura del  nostre àmbit  han deixat la seua petjada. En pocs llocs d'Europa pot trobar  millor il·lustració de la labor d'arquitectes i enginyers com a constructors del territori, incloent ecosistemes del màxim valor ambiental.
Us proposem descobrir aquesta part important de la labor d'arquitectes i enginyers en la nostra província a través d'una conferència i d'una  visita guiada al Parc Natural del Fondo, obra mestra de l'enginyeria hidràulica, i mostra perfecta de l'harmonia entre intervencions tecnològiques i valors  ambientals.