Taller pràctic, EM POSE EN EL TEU LLOC.

Data de la notícia: 05-02-2014

Logo Grande

Dimecres que ve 26 de febrer a les 13h, dins del MES CULTURAL 2014 de l'Escola Politècnica Superior, es realitzarà el TALLER PRÀCTIC de la Jornada d'Accessibilitat i Igualtat en el Disseny Urbà i Arquitectònic.

Taller pràctic, EM POSE EN EL TEU LLOC.
Escola Politècnica Superior
Universitat d'Alacant

En 1948 l'arquitecte Li Corbusier publica el llibre ‘Li Modulor', cerca antropométrica d'un sistema de mesures del cos humà, equivalent a la talla 38 dels nostres dies. Al cap i a la fi, estàndards.
Però no té en compte la complexitat del col·lectiu ciutadà. Es pensa que les persones amb discapacitat són les que van en cadira de rodes, persones sordes i persones cegues, que són una petita part de la societat. Reflexionem: un xiquet, una persona amb crosses, una embarassada, un ancià, un papà amb carret, ¿no són persones amb mobilitat reduïda?
Ja no existeixen estándares.si observem la realitat amb tota la seua complexitat, entenem que tots en algun moment de les nostres vides tenim una discapacitat. És el moment de mirar cap a davant, i pensar en una societat real. La ciutat es compon de persones i per açò, és complexa.
El Taller Pràctic, organitzat per CAMPUS ACCESSIBLE CAMPUS IGUALITARI i estudiants i professors de l'Escola Politècnica Superior, pretén aproximar diferents punts de vista des de la perspectiva de l'Accessibilitat i Igualtat. La nova Facultat d'Educació de la Universitat d'Alacant, inaugurada el passat mes de juliol de 2013, ha de complir la normativa vigent (**CTE + RD) ¿passarà l'examen? Els participants es posaran en el lloc d'altres persones: un treballador, una persona amb mobilitat reduïda, un estudiant, una amb discapacitat visual,… Totes aquestes dades seran arreplegats en unes fitxes de treball de camp elaborades per l'equip que serviran de material de debat i posada en comú en les Jornades.
El taller és GRATUÏT, enviant un correu amb NOM, DNI, CORREU ELECTRÒNIC i TELÈFON a c.accessible_igualitario@ua.es.
¡Us esperem!

CAMPUS ACCESSIBLE CAMPUS IGUALITARI