JORNADA ACCESSIBILITAT I IGUALTAT EN EL DISSENY URBÀ I ARQUITECTÒNIC

Data de la notícia: 04-02-2014

Logo Grande

Dimarts que ve 25 de febrer, dins del MES CULTURAL 2014 de l'Escola Politècnica Superior, dóna començament la Jornada d'Accessibilitat i Igualtat en el Disseny Urbà i Arquitectònic, organitzada pel projecte CAMPUS ACCESSIBLE CAMPUS IGUALITARI del Vicerectorat de Campus i Sostenibilitat. La Jornada està dirigida a tota aquella persona amb responsabilitat i/o sensibilitat envers el disseny urbà i arquitectònic integrador, així com totes aquelles compromeses amb la inclusió social de tots i totes. El curs és GRATUÏT, enviant un correu amb NOM, DNI, CORREU ELECTRÒNIC i TELÈFON a c.accessible_igualitario@ua.es per a l'emissió de certificat d'aprofitament i assistència abans del 24 de Febrer de 2014. ¡Us esperem! CAMPUS ACCESSIBLE CAMPUS IGUALITARI

Dimarts, ACCESSIBILITAT.
25 de Febrer

16h a 20h en Salón de Actos Politécnica IV

“La Ciutat Accessible”,www.laciudadaccesible.com, cercador de l'accessibilitat en internet més complet del món compost per quatre portals interactius i setze pàgines webs on es connecta el ciutadà, l'administració, els professionals i altres ens socials, generant un interessant i proactiu debat, promovent coneixement i oferint solucions tècniques i bones pràctiques sobre accessibilitat universal, usabilidad i disseny per a tots. Mariela Fernández-Bermejo, directora tècnica, arquitecta experta en accessibilitat i entorn físic, i presidenta de l'Associació Espanyola de Professionals d'Accessibilitat Universal – ASEPAU, ens aportarà el caràcter tècnic i de disseny per a aconseguir l'accessibilitat dels espais urbans i arquitectònics. Antonio Tejada, director executiu, llicenciat en comunicació, coaching en discapacitat i superació i president de l'Associació Espanyola d'Emprenedors amb Discapacitat - Sí Podem, ens parlarà de les diferents discapacitats i obstacles que en el dia a dia afecten a les persones a l'hora de gaudir de manera plena de la ciutat.

Dimecres, IGUALTAT.
26 de Febrer

13h a 20h en Saló d'Actes Politècnica IV

Javier Ruiz Sánchez, és Doctor Arquitecte per la  ETSAM, on és Professor Titular en el Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori. És autor del lliure Complexitat Urbana i Determinació, i d'articles diversos sobre la relació entre la planificació comprensiva, la planificació sectorial i els desenvolupaments urbans, la naturalesa evolutiva de la ciutat i del territori, i la ciutat i el territori com a sistemes complexos, temes en els quals se centra la seua activitat investigadora.Ha impartit cursos i conferències en centres i universitats d'Espanya, Europa, Amèrica i Japó. Actualment és membre del Management Committee del projecte genderSTE (Science, Technology, Environment).
DONES EN L'ARQUITECTURAsón un grup de quatre dones que, sent arquitectes, realitzen diferents labors professionals dins i fora de la Universitat d'Alacant, sempre compromeses amb la igualtat. Clara, arquitecta i professora del Departament d'Edificació i Urbanisme; Raquel, doctora arquitecta i professora del Departament d'Edificació i Urbanisme; María José, arquitecta tècnica i personal de l'Oficina Tècnica de la Universitat d'Alacant; i Elia, doctora arquitecta i professora de l'Àrea de Composició Arquitectònica, és l'actual Directora del Secretariat de Desenvolupament de Campus de la Universitat d'Alacant.