Curse Elaboració de Projectes Elèctrics del COITTCV

Data de la notícia: 26-04-2012

Curse Elaboració de Projectes Elèctrics del Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics de Telecomunicació de la Comunitat Valenciana

Curs d'Elaboració de Projectes Elèctrics a Alacant
Impartit pel Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics de Telecomunicació de la Comunitat Valenciana (COITTCV).

Introducció

Aquest curs capacita per a l'anàlisi, disseny i realització de projectes en baixa tensió en habitatges, edificis d'habitatges, locals comercials i garatges.
Li podrem oferir al promotor un bloc de projectes global en el sector de les telecomunicacions així com en el sector elèctric, englobant tots els projectes d'un edifici d'habitatges.
Els documents que engloben un projecte de baixa tensió han d'especificar amb la suficient claredat totes les dades necessàries per a la construcció de la mateixa, a fi de que la persona encarregada de dirigir l'obra no tinga cap moment dubtes de com ha sigut projectada.
Els projectes exemples que proporcionem en aquest curs es poden aplicar com projecte base per a futurs projectes. Tota aquesta documentació aquesta actualitzada de cursos anteriors.

Objectius

- Adquirir els coneixements necessaris per a saber aplicar el Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió i les Instruccions Tècniques Complementàries, en la realització, manteniment i reparació de les instal·lacions elèctriques per a baixa tensió en edificis, indústries i infraestructures.
- Conèixer l'estructura i dimensionament de les instal·lacions elèctriques de baixa tensió seguint la normativa que indica el REBT.
-          Definir les característiques del projecte que es va a realitzar:
o   Analitzar els documents d'un projecte i les seues característiques.
o   Elaborar les especificacions d'un projecte.
o   Presentar un projecte.
-          Elaborar la memòria d'un projecte d'una instal·lació electrotècnica:
o   Descriure la instal·lació.
o   Elaborar taules i característiques.
o   Realitzar càlculs elèctrics i mecànics de la instal·lació.
o   Elaborar el manual de manteniment.
o   Elaborar el manual de la instal·lació.
o   Descriure el llistat general de materials.
o   Descriure les eines i els equips de muntatge i verificació.
-          Es proporcionara tots els projectes en format Word i els plànols en format Autocad perquè li servisquen als futurs projectistes com a base. Aquests Projectes estan cedits per l'autor dels projectes com pel promotor d'aquesta edificació.

Temari i programació

0.      PRESENTACIÓ
1.      CONCEPTES BÀSICS ELÈCTRICS
2.      INTRODUCCIÓ Al REBT
3.      HABITATGES
4.      INSTAL·LACIONS EN LOCALS ESPECIALS
5.      INSTAL·LACIONS ENLLACE
6.      POSADA A TERRA
7.      SISTEMES D'AUTOMATITZACIÓ
8.      Nou Reglament d'EFICIÈNCIA ENERGETICA
9.      CONTINGUTS MINIMS PROJECTES
10.  EXEMPLE DE PROJECTE D'HABITATGES
Ø  PROJECTE DE BAIXA TENSIÓ D'UN EDIFICI D'HABITATGES
Ø  PROJECTE DE BAIXA TENSIÓ DEL GARATGE DE L'EDIFIQUE
11.  INSTAL·LACIONS EN LOCALS ESPECIALS
Ø  PROJECTE DE BAIXA TENSIÓ D'UN GIMNÀS
Ø  PROJECTE DE BAIXA TENSIÓ D'UN BAR
Ø  PROJECTE DE BAIXA TENSIÓ D'UN TALLER DE FABRICACIÓ DE BUTAQUES I **SÓFAS

Dirigit a:

Enginyers i enginyers tècnics de tots els sectors, lliures ejercients i a professionals del sector, ja siguen projectistes, instal·ladors o simplement, gent amb ganes d'aprendre sobre la temàtica del curs.
Repassarem coneixements bàsics d'electricitat i del Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió i arribarem a realitzar amb bastant fluïdesa Projectes en Edificis i Garatges.

Metodologia

- Exposició oral del curs amb suport de mitjans multimèdia propis i cedits per Schneider **Electric.
- Proposta i resolució de supòsits pràctics.
- Lliurament de documentació, esquemes, resums i gràfiques de Projectes Exemples per a la seua posterior modificació.
- Es lliurarà als alumnes un DVD-ROM contenint una còpia de tota la legislació referent a BT, diversos projectes exemple per a poder modificar i documents de suport per a l'elaboració de projectes (formulari per a càlculs, càlculs del projecte exemple, figures, etc.).

Import del seminari:

- 150€ col·legiats/precol·legiats.
- 350€ altres professionals.
- 60€ col·legiats/precol·legiats en atur que ho puguen demostrar.

Subvencions:
-          El **COITT subvenciona als col·legiats i precol·legiats aturats, passant a costar per a ells 60€ el curs.
-          Tots els treballadors d'empresa que cotitzen en el regimen general, poden subvencionar el curs al 100%, passant a ser el curs gratuït per a l'alumne i no pagant ni un euro més la seua empresa.

Durada: 20 hores

Dates i horaris:
Divendres 4 de maig, de 16:00 a 21:00 (5 h).
Dissabte 5 de maig, de  9:00 a 14:00 (5h)
Divendres 11 de maig, de 16:00 a 21:00 (5 h).
Dissabte 12 de maig, de  9:00 a 14:00 (5h)

Lloc:
Universitat d'Alacant
Se us avisara del lloc exacte als inscrits.

Matriculacions:
POSAR-SE EN CONTACTE AMB EL COITTCV PER TELEFON, MAIL O EN WWW.COITTCV.COM