VIII BIENNAL IBEROAMERICANA D'ARQUITECTURA I URBANISME

Data de la notícia: 20-10-2011

La Biennal Iberoamericana d'Arquitectura i Urbanisme (BIAU) és una iniciativa del Govern d'Espanya, consolidada després de la realització de set edicions anteriors, com una de les referències fonamentals per a conèixer la situació actual i prospectiva de l'arquitectura i de l'urbanisme en la comunitat iberoamericana.

Les activitats bàsiques de la Biennal giren entorn del reconeixement de trajectòries professionals i d'obres significatives d'arquitectura; a ressaltar les millors publicacions del sector; a premiar els treballs de recerca més excel·lents o les millors idees d'arquitectes i estudiants d'arquitectura a través de concursos en la xarxa. Tot açò després de la selecció efectuada per jurats representatius de cada temàtica que es veurà reflectida en el catàleg i en les exposicions corresponents.

Els objectius generals de la mateixa són:
    Difondre les experiènciesmés destacades a Iberoamèrica, Portugal i Espanya per a contribuir a la formació d'un pensament crític i a una política cultural integrada en matèria d'arquitectura i urbanisme.
    Articular un espai permanent de reflexió i debat promovent l'interès i la participació de diferents segments socials en la protecció del territori, en la construcció de la ciutat i en la inserció de l'arquitectura com a factor d'oportunitat i referència.