X Concurs d'Estructures curse 2011/2012

Data de la notícia: 26-09-2011

Es convoca als alumnes d'Arquitectura, Enginyeria de Camins, Obres Públiques, Arquitectura Tècnica, Grau en Arquitectura, Grau en Enginyeria Civil i Grau en Enginyeria d'Edificació matriculats en assignatures de Càlcul d'Estructures de l'Àrea de Mecànica dels Mitjans Continus pertanyent al Departament d'Enginyeria de la Construcció, al DESÈ  CONCURS D'ESTRUCTURES, amb les següents bases:
  • Podrà participar qualsevol alumne matriculat en aquestes assignatures com a màxim en grups de 2 persones.
  • L'estructura haurà d'estar construïda amb varetes d'acer corrugado o llis de fins a 6 mm de diàmetre. En les unions entre elements estructurals es podrà utilitzar el material que l'alumne considere oportú.
  • L'estructura podrà tenir qualsevol forma i tipologia, però haurà de deixar lliure un buit per a pas al seu través d'un rectangle de 80 cm de costat horitzontal i 40 cm en vertical.
  • Les estructures presentades es carregaran pel centre de llum, fins a trencament, estant recolzades sobre el sòl. A aquest efecte, es proveiran d'una sufridera amb cara horitzontal superior de 4x3 cm2 com a mínim (el pes del qual no computarà com a estructura sinó com a càrrega) i en la seua part inferior tindrà una forma adequada a l'estructura participant per a transmetre la càrrega a la mateixa de forma repartida.
  • En cas de vàries estructures candidates, s'atorgaran fins a 3 premis, consistents en:
  • 1er premi: 150 euros + 1 punt de la qualificació final en l'assignatura i un exemplar del lliure Raó i Ser dels Tipus Estructurals (I. Torroja).
  • 2º premi: 100 euros + 1 punt de la qualificació final de l'assignatura.
  • 3er premi: 50 euros + 0.7 punts de la qualificació final de l'assignatura.
  • Quan una estructura concursant haja sigut realitzada en grup, es repartirà el premi a parts iguals.
  • La classificació de les estructures presentades i carregades fins a trencament es farà per Resistències Efectives decreixents.
  • Cridant R als Kp de càrrega que produeixen el col·lapse de l'estructura i p als del seu pes propi, la Resistència Efectiva es defineix com:

REf = [1-(p/50)2] x R

[Qualsevol dubte sobre el concurs pot consultar-la al professor responsable del mateix Juan Carlos Pomares Torres a través del següent email: jc.pomares@ua.es ]

• Les estructures es pesaran i carregaran fins a trencament en acte públic, prèviament cada participant explicarà el procés de disseny del seu prototip.
    • Data: Dimecres, 4 d'abril de 2012 a les 12.00 h.
    • Lloc: Laboratori del Dpto. de Eng. de la Construcció. Planta Baixa. Edifici Politècnica III.
    • El jurat estarà constituït per professors de les assignatures indicades. La fallada serà inapel·lable. Qualsevol particularitat no contemplada en aquestes bases quedarà subjecta a la decisió també inapel·lable del jurat.
    • El termini d'inscripció finalitzarà el 30 de març de 2012 a les 13.00h i es realitzarà mitjançant escrit lliurat en la Secretària del Departament d'Enginyeria de la Construcció, OO.PP. i I.O. (Edif. Pol. II 1ª pl.) o bé a través del correu electrònic jc.pomares@ua.es indicant les següents dades:
    • Concursant: Cognoms, nom, telèfon i correu electrònic.
    • Assignatura Cursada per l'Alumne: Nom de la mateixa.
    • Professor responsable d'aquesta assignatura: Nom del mateix

ORGANISMES I EMPRESES COL·LABORADORES EN L'IX CONCURS D'ESTRUCTURES:
    ESCOLA POLITECNICA SUPERIOR
    DPT. ENG. DE LA CONST. O. P. I. I. O.
    C. I P. MORALS TÀPIA
    DECORATS ELX