El Grup d'Holografia i Processament Òptic del I.U. de Física Aplicada a les Ciències i Tecnologies, reconegut pel seu nivell de qualitat i excelència

Data de la notícia: 10-05-2011

Lidera el projecte 'Holografia i Processament Òptic: Memòries hologràfiques, caracterització de materials de registre hologràfic i disseny i fabricació d'elements òptics hologràfics i difractius'

Aquest projecte, finançat pel Programa Prometeu de la Generalitat Valenciana i que coordina Augusto Beléndez, tindrà una durada de quatre anys i ha sigut l'únic projecte concedit a la Universitat d'Alacant en l'última convocatòria d'aquest Programa i s'uneix als set projectes de la Universitat d'Alacant finançats pel Programa Prometeu i concedits en convocatòries anteriors.

Per a optar al Programa Prometeu es va constituir un equip de nou investigadors compost per 3 catedràtics i 6 professors titulars d'universitat. Durant aquests quatre anys, es treballarà en profunditat en línies d'investigació relacionades amb els materials de registre hologràfic, les memòries hologràfiques i el disseny, fabricació i caracterització d'elements òptics hologràfics i difractivos.

Per a açò un dels elements fonamentals del projecte, i com a fil conductor de moltes de les línies d'investigació proposades, és la utilització de moduladors espacials de llum, tant en aplicacions d'emmagatzematge hologràfic d'informació com d'òptica difractiva, sense oblidar la seua utilització en la caracterització dels materials fotopoliméricos desenvolupats en el si del grup. Les activitats associades estan realitzant-se ja a bon ritme, puix que la primera anualitat es correspon amb l'any natural 2011.

Podeu trobar tota la informació en el següent enllaç: