La UA dóna suport a la candidatura de la Comunitat Internacional del Programari Lliure per als Premis Príncep d'Astúries

Data de la notícia: 28-02-2011

Logo Grande

La Universitat d'Alacant ha signat la seua adhesió a la proposta presentada per la Fundació CENATIC perquè el Premi Príncep d'Astúries de Cooperació Internacional siga concedit a la Comunitat Internacional del Programari Lliure, “per la seua contribució al progrés mundial mitjançant el desenvolupament en col·laboració, solidari i democràtic de programari”.

Alacant, 28 de febrer de 2011

Per les seues aportacions al progrés tecnològic mundial en condicions d'igualtat

La institució alacantina considera aquesta Comunitat Internacional mereixedora del guardó perquè “genera i comparteix coneixement amb milions de persones a tot el món, permetent l'accés a la tecnologia en condicions d'igualtat i eliminant qualsevol barrera econòmica, social, cultural, idiomàtica o geogràfica”. En el document d'adhesió secundat per la UA es reconeix el “profund respecte als drets d'autor” amb què els candidats aborden la seua comesa “a través de l'ardu treball de milers de persones a tot el món, que de manera voluntària desenvolupen, divulguen, documenten, proven, organitzen o tradueixen programari, constituint un extraordinari exemple de col·laboració universal”. La Comunitat Internacional de Programari Lliure està integrada pel conjunt de persones i institucions de tot el món que contribueixen a la implantació d'aquest model.

L'aposta de la Universitat d'Alacant pel coneixement en obert es va evidenciar en 2005 amb la creació del projecte COPLA (Coneixement Obert i Programari Lliure a la Universitat d'Alacant), sorgit per a impulsar iniciatives que promoguen el coneixement obert i l'ús del programari lliure a l'entorn de la Universitat. Segons el vicerector de Tecnologia i Innovació Educativa de la UA, Faraón Llorens, “no es tracta únicament d'una aposta tecnològica sinó que a més es tracta de compartir els principis de col·laboració, compromís i solidaritat d'aquest moviment”.

El CENATIC és el Centre Nacional de Referència d'Aplicació de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació basades en fonts obertes, Es tracta d'una fundació pública estatal que depèn del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, sorgida per a impulsar el coneixement i ús del programari de fonts obertes en tots els àmbits de la societat.