Inestabilitats de vessant induïdes per terratrèmols: Efecte de la interacció de les ones i el vessant

Data de la notícia: 26-11-2010

Es presentarà una revisió dels resultats obtinguts en els últims anys a Itàlia sobre inestabilitats de vessant induïdes per terratrèmols a grans distàncies. Es presentaran diversos casos estudie i com la interacció entre el camp d'ones incident i la massa inestable interactua afavorint la reactivació de la inestabilitat en els vessants.

Els terratrèmols desencadenen múltiples efectes secundaris, entre ells inestabilitats de vessant, les quals poden ocórrer a certa distància del focus. En els últims anys s'han identificat diversos exemples d'inestabilitats induïdes per terratrèmols que han ocorregut a distàncies extraordinàriament elevades. En la conferència s'analitzarà la naturalesa d'aquest problema i les experiències adquirides recentment a Itàlia sobre aquest tema.