15 de novembre: Jornada Tècnica gratuïta de prevenció: Integració de la prevenció des del projecte. Noves eines i tecnologies per a una integració eficaç.

Data de la notícia: 07-11-2019

Jornada Tècnica gratuïta (prèvia inscripció) de prevenció: Integració de la prevenció des del projecte. Noves eines i tecnologies per a una integració eficaç. Per a estudiants i titulats tècnics de prevenció de riscos laborals, arquitectes, arquitectes tècnics o enginyers.

El pròxim 15 de novembre es va a celebrar en el Saló d'actes de la Politècnica IV de l'Escola Politècnica Superior d'Alacant una jornada tècnica que abordarà les novetats i aspectes fonamentals per a una correcta integració de la prevenció de riscos laborals des de la fase de projecte.
És una jornada dirigida a estudiants i titulats tècnics de prevenció de riscos laborals, arquitectes, arquitectes tècnics o enginyers, doncs es van a abordar tant qüestions a tenir en compte en l'elaboració del projecte com per a l'execució del mateix des del punt de vista de la prevenció de riscos laborals.
Aquesta jornada resulta especialment enriquidora, atès que, a més de tractar una de les assignatures pendents, com són els aspectes de seguretat i salut a tenir en compte des de la pròpia concepció del projecte, abordarà les noves tecnologies i eines sobre la gestió de la PRL en les obres de construcció.
Per a açò, s'exposaran diversos exemples, mitjançant utilització d'una aplicació específica que permet la integració PRL en entorn de treball col·laboratiu BIM, i que ha sigut desenvolupada per la Fundació Laboral de la Construcció i l'empresa CYPE Enginyers.
Així mateix, es mostraran les noves solucions i avanços tecnològics, que s'estan incorporant en el mercat, en matèria de mitjans de protecció col·lectiva i equips temporals de treball, per al correcte desenvolupament de les activitats més importants i habituals en obres d'edificació, que porten implícites el risc de caiguda a diferent nivell.
De tots aquests aspectes especialitzats en matèria de PRL en el sector de la construcció, ens traslladarà la seua visió, coneixement, i experiència en la matèria, dues institucions tan importants i especialitzades en aquesta matèria, com són l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant i l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball d'Alacant.

Data: 15 de novembre de 2019

Horari: 9:30-14:15

Lloc. Saló d'Actes de l'edifici Politècnica IV de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant

La jornada és gratuïta, però l'aforament limitat, per la qual cosa per a assistir és necessari inscriure's prèviament ací: https://www.fundacionlaboral.org/formulario/jornadas-tecnicas-de-divulgacion-flc-oppc-universidad-de-alicante-15112019