Seminari-taller 'Introducció a la simulació de processos en SIMULINK' (Mes Cultural 2019)

Data de la notícia: 29-01-2019

Dilluns 18 de febrer
17:00h en aula L24 en Politècnica I - Taller "Introducció a la simulació de processos en SIMULINK" per Salvador Cardona.

Dimecres 20 de febrer:
    16:00h en L028i - Taller "Introducció a la simulació de processos amb SIMULINK". Per Salvador Cardona.

En aquest seminari s'introduirà l'aplicació de Simulink (eina de Matlab) a la simulació de processos químics, així com al control feedback d'aquests processos mitjançant controladors PIDs.

El seminari començarà amb la descripció dels blocs més importants de Simulink utilitzats en l'àmbit de l'Enginyeria Química, per a passar a continuació a aplicar aquesta eina en la simulació dinàmica d'un procés químic concret. S'abordarà la solució del problema des de diversos punts de vista: des de només Simulink fins a combinant Simulink amb Matlab, de manera que els assistents puguen escollir aquella opció que millor encaix amb els seus interessos.

Finalment, es veuran els principals blocs per al disseny de sistemes de control per realimentació i es resoldrà un exemple concret, comparant l'ús de controladors P o PI, així com la incorporació del anti-*reset windup.

Aquest taller s'orientarà a estudiants de grau i màster amb coneixement bàsics de simulació i control de processos i serà impartit pel professor Dr. Salvador Cardona Navarrete de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (EPSA) de la UPV. El professor Cardona posseeix una àmplia experiència en la simulació de processos químics i en el disseny de sistemes de control per realimentació, fent ús de Matlab/*Simulink. És professor d'assignatures com aControl de Processos o Anàlisis i Simulació de Processos des de fa més de 10 anys, i la seua línia de recerca se centra en el disseny, anàlisi, simulació i ús de reactors heterogenis gas-líquid i catalítics.