Exposició «STRUCTURAL POINT. Maquetes de Construcció d'Estructures» en el Museu de la Universitat d'Alacant (MUA)

Data de la notícia: 26-01-2015

Coordinada per Juan Carlos Pérez i Beatriz Piedecausa, professors de l'Escola Politècnica Superior i membres del Grup de Recerca Materials i Sistemes Constructius de l'Edificació, l'exposició serà inaugurada el dia 6 de Febrer de 2015 en el Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) a les 10.30h, amb la presència d'Andrés Montoyo, Director de l'Escola Politècnica Superior, dins de l'àmbit del Mes Cultural de la EPS 2015.

L'art de construir comprèn molts àmbits de la tècnica: els materials, les solucions més eficients o els sistemes constructius més adequats. L'exposició «STRUCTURAL POINT. Maquetes de Construcció d'Estructures» gira entorn del concepte de construcció, particularizando per a les estructures d'edificació, i mostra 50 maquetes que reprodueixen trobades, detalls i elements constructius resolts amb diferents materials (formigó armat, fusta i metall) desenvolupats per alumnes de les assignatures de Construcció d'Estructures I i II del Grau en Arquitectura Tècnica de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant.

A més de la col·laboració d'entitats de la Universitat d'Alacant (Escola Politècnica Superior, Museu de la Universitat d'Alacant, Departament d'Edificació i Urbanisme, Grup de Recerca Materials i Sistemes Constructius de l'Edificació i la unitat docent de Construcció d'Estructures), en l'exposició col·laboren importants entitats del sector de la construcció (Col·legi Oficial d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació d'Alacant, Ferrovial Agroman, Urbana, Antra i Refortec).

La jornada inaugural es completarà amb una sèrie de microconferencies amb la participació de Pascual Urbán, amb una llarga trajectòria professional i docent en l'assignatura de Construcció d'Estructures del Grau en Arquitectura Tècnica, que tindran lloc a les 12.00 h en el Saló d'Actes de la Politècnica IV.

L'exposició «STRUCTURAL POINT. Maquetes de Construcció d'Estructures» romandrà oberta al públic en el Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) des del 6 de Febrer al 23 de Març de 2015.