Exposició '2015: Any internacional de la llum' en la EPS

Data de la notícia: 22-01-2015

Exposició ?2015: Any internacional de la llum? en la **EPS L'Assemblea General de les Nacions Unides ha proclamat enguany 2015 com ?Any Internacional de la Llum i de les tecnologies basades en la llum?. Reconeixent així la importància de la llum en la vida, en el desenvolupament de la societat i en els reptes als quals s'enfronta la Humanitat. La llum i les seues tecnologies són essencials per a abordar metes com a desenvolupament sostenible i la millora de la qualitat de vida pel seu impacte en àrees com la ciència, l'enginyeria, l'arquitectura, l'agricultura, la salut, l'educació i l'art entre unes altres. Per tot açò, des de la Secció d'Alacant de la Reial Societat Espanyola de Física juntament amb altres societats i institucions hem decidit impulsar aquesta exposició.

Exposició “2015: Any internacional de la llum” en l'EPS

L'Assemblea General de les Nacions Unides ha proclamat enguany 2015 com a “Any Internacional de la Llum i de les tecnologies basades en la llum”.  Reconeixent així la importància de la llum en la vida, en el desenvolupament de la societat i en els reptes als quals s'enfronta la Humanitat.

La nostra exposició sobre la llum està composta per més de 10 panells i 5 hologrames. En els panells es destaca el paper que juga la llum i les seues tecnologies en diferents àmbits, així com la seua repercussió tant en la ciència com en la qualitat de vida dels ciutadans. Tot açò ens permet fer-nos una idea de la importància que té la llum en diferents àrees tals com:
·      Medicina: Donant lloc a la **fotomedecina.
·      Arquitectura: S'ha evolucionat per a utilitzar millor la llum.
·      Art: Estudiant l'evolució del tractament de la llum en la de la pintura.
·      Robòtica: Descrivint el desenvolupament de la visió artificial.
·      Energia: La llum té un paper rellevant en la generació i consum.
·      Comunicacions: Gràcies a la síntesi de Maxwell ara podem “parlar amb llum”.
·      Relativitat i quàntica: La física va revolucionar la concepció del món per la llum.
·      Astronomia: Permet estudiar els cossos celestes que ens envolten i el seu origen.
·      Holografia: Els hologrames estan presents en la ciència, l'art i la tecnologia.

Enllaçant amb aquest últim punt cal destacar que en la Universitat d'Alacant es va registrar el primer holograma de l'Estat Español i que el MUA alberga una col·lecció d'hologrames, s'han triat cinc d'ells per a acompanyar aquesta exposició.

Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant, Edifici Politècnica I: 10-28 de Febrer de 2015