CONCURS D'IDEES PER A COBRIR L'ATRI DE L'EDIFICI P-I DE LA I.PS DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

Data de la notícia: 17-12-2014

L'Escola Politècnica Superior convoca el Concurs d'Idees per a cobrir l'atri de l'edifici P-I. Ha explicat per a açò amb la col·laboració de les titulacions d'Arquitectura i Enginyeria.

L'edifici Politècnica-I, té en entrar en la seua planta baixa, un atri descobert de planta rectangular amb dos petits xamfrans i flanquejat en el seu perímetre per 12 suports metàl·lics; el sòl d'aquest no té pendents pel que està resolt amb un paviment tipus “flotant” amb peces de marbre, que deixen passar l'aigua de pluja entre les seues juntes cap al sistema de recollida que existeix sota aquest.

El problema és que, en ser un paviment horitzontal, part de l'aigua de pluja es queda sobre les peces fins que s'evapora i provoca que les persones que creuen aquest atri quan està encara humit, patisquen el risc de relliscades i caigudes.

La idea és per tant dissenyar una coberta o elements per a cobrir de tal manera que l'aigua de pluja no puga caure sobre el paviment d'aquest atri.

Aquest problema s'ha de resoldre lògicament tractant que aquest espai seguisca tenint una lluminositat adequada i donada l'especial climatologia de la zona a l'estiu, la coberta que es dissenye hauria de preveure que la ventilació de l'espai de l'atri quede suficientment garantida al llarg de tot l'any.

El sistema de coberta que es dissenye, donada la seua difícil accessibilitat, en principi no hauria de comptar amb elements mòbils. En la proposta s'haurà de descriure bàsicament el sistema d'ancoratge d'aquesta coberta als elements estructurals existents (suports metàl·lics perimetrals i/o forjat de sostre que els uneix).